situația inițială

Pentru o companie mijlocie, acest scenariu sau unul similar ar trebui să fie bine cunoscut: angajații din diferite departamente comandă produse speciale sau personalizate care nu se găsesc în gamele de catalog. Acest lucru declanșează procese consumatoare de timp pentru colegii din achiziții sau din departamentele de specialitate. Achiziția trebuie să clarifice în prealabil dacă există oferte pentru aceste produse și de la ce furnizor puteți solicita articolele. Mai mult, trebuie să se confirme dacă colegul are voie să comande acest articol datorită autorizațiilor și funcției sale.

Acest proces necesită timp atât pentru companie, cât și pentru furnizor, ceea ce este asociat cu costuri mai mari și fură capacități pentru sarcini mai importante. În plus, comenzile pentru achiziții speciale sau cerințele unice la timp sunt dificil de implementat într-un proces automat.

BOOSTRACK va fi bucuros să facă această lucrare pentru tine!

Analiza BOOSTRACK

Am fost capabili să sprijinim unul dintre clienții noștri, un furnizor global de automobile din sudul Germaniei, exact cu această provocare. Deoarece combinația dintre competențele de bază din interior, electricitate, electronică și mobilitate electrică face clientul nostru unic în întreaga industrie și, astfel, comenzile ad-hoc și achizițiile speciale fără întârzieri sau defecțiuni sunt în centrul atenției.

În discuțiile despre proiect cu departamentul de achiziții, ni s-a spus despre un număr imens de cerințe care necesită forță de muncă. Din păcate, încercarea de a procesa părți din achiziție prin intermediul piețelor nu a dat un rezultat satisfăcător. Un procent nu nesemnificativ din procese nu a putut fi mapat. Aproximativ 20-30% au rămas în procesul BANF convențional - din păcate acestea au fost cele mai consumatoare de timp procese de achiziție care au necesitat cercetare, articole și chiar crearea furnizorilor. În plus, a existat dorința de a procesa aceste procese în sistemul de comenzi standardizat prin intermediul unui magazin OCI.

implementare

Când am început în 2006, am conectat magazinul nostru web bazat pe soluția de achiziții Onventis prin OCI la ceea ce era atunci platforma HealyHudson, astăzi direct la SAP. S-a ajuns la un acord cu utilizatorii din fabrică că cerințele viitoare nu vor mai fi adresate departamentului intern de achiziții, ci direct furnizorului (Lingemann). Produsele specifice clientului, achizițiile speciale sau unice, precum și înlocuitorii de produse sunt cercetate de noi, catalogate și puse la dispoziția clientului ca catalog de anchetă temporară în magazinul web. Acesta este actualizat din oră. De asemenea, trimitem un PDF către departamentul de achiziții pentru testare aleatorie, ceea ce garantează un proces trasabil și verificabil.

Pentru a asigura și disponibilitatea produselor cu mișcare rapidă, am înființat un depozit cu propriul furnizor de servicii - Personal (Lingemann). Acolo, mărfurile depozitate sunt împachetate folosind procesele descrise mai sus și livrate la destinație într-o singură expediție. Și asta într-un interval de timp definit și în conformitate cu specificațiile de ambalare ale clientului.

Funcționare și optimizare continuă

Au durat doar 8 luni de la gama inițială de produse și verificarea prețurilor până la implementarea proiectului în toate locațiile clienților noștri. După înființarea cu succes a proiectului în Germania, în 2010 au fost integrate alte locații ale clientului nostru în România.

Pentru a asigura comunicarea transparenta despre comenzi si facturare, picking-ul in depozit a fost efectuat pentru client in functie de centre de cost si utilizatori. Au fost incluse rapoarte lunare în funcție de fabrici și grupuri de produse, precum și rapoarte detaliate de economii, ulterior chiar și în diferite țări.

În viitor, am plănuit împreună cu clientul nostru să dezvoltăm o soluție centrală pentru achiziționarea de articole standard în Europa, astfel încât fiecare utilizator să poată achiziționa direct articolul standard definit, fără alte întrebări.

Succes măsurabil

Cu măsurile luate, clientul nostru a reușit să reducă în jur de 680 de furnizori și să reducă semnificativ numărul de contacte zilnice la rampă per fabrică. A fost posibilă gruparea persoanelor de contact ale diferiților producători, deoarece această comunicare este acum canalizată prin partenerul nostru Lingemann.

Clientul nostru a reușit astfel să obțină un control complet asupra întregului proces de comandă și și-a automatizat procesele de lucru cu noi. Am adaptat gama exact la cerințele clienților, iar modificările pot fi urmărite în magazin în orice moment.